2013. május 27., hétfő

My Angel – Kedvenc zenéim 1.



Ma rájöttem, hogy habár már több, mint egy hónapja blogolok, még nem is írtam kedvenc zenéimről, habár van jó néhány… És nem csak komolyzenéről lehet szó, hanem majdnem mindenféle, számomra sokat jelentő zenéről. Hogy igazoljam, mennyire nem vagyok kizárólag komolyzene rajongó, mindjárt az első mű egy lírai rock szám, már amennyiben ilyen egyáltalán létezik!:-) Majd megkérdezem a komponistától.
Akit Kondor Tamásnak hívnak, és - a nem helyi olvasók kedvéért mondom (mert nálunk szerintem mindenki ismeri őt) - Szombathelyen él. Alapvetően billentyűzik különböző együttesekben, de ahogy a mai blog témáját adó számban is – énekel is, ha úgy alakul. Méghozzá nem is akárhogyan!
De először arról, hogyan „találkoztam” a My Angel c. számmal.

Január elején Szombathelyen rendezik meg már jó pár éve a Megyebált, amely egyúttal a báli szezon kezdetét is jelzi. Az idén is örömmel vettem részt ezen a rangos eseményen, annál is inkább, mert „hivatalosan” is érintett voltam az „Év embere” választással kapcsolatban…A kitüntetést ezúton is hálásan köszönöm, rendkívül megtisztelő ez számomra!



A rendezvény mindig rendkívül magas színvonalú műsorral örvendezteti meg a bálozókat. Az idei programban szerepelt Kondor Tomi is, és egyebek mellett a saját szerzeményét, a My Angel c. számot is előadta, énekelte, két zenésztársa mellett saját magát szintetizátoron kísérve.
Az első hangoknál úgy éreztem, hogy egy régebbi, világhírű számról van szó, amely az egyik kedvencem. :-) Aztán pár taktus után kiderült, hogy ezt mégsem ismerem, ismertem, de mégis annyira szívbe markolóan indult, az első refrénről már nem is beszélve, hogy úgy éreztem a legbensőmből szólt. Szinte kővé dermedtem, annyira megfogott a dallamvilága, lehető legmélyebb, legbensőségesebb mondanivalója. Arra lennék kifejezetten kíváncsi, hogy vajon személyes történetet idéz a szám, vagy általánosan tapint rá az élet egyik legnagyobb mozgatórugójára. Mindenesetre a főtéma felütése után az az érzésem, mintha valaki egy magas hegyről rugaszkodna el ejtőernyővel a hátán, és a három hangot követően már szállna csak magasan, csendesen, simán, nyugalomban. A második refrénnél viszont inkább a felmérhetetlenül nagy erő, ami folyamatosan jelen van, támaszt adva az éneknek az, ami domináló. A harmadik alkalommal igazodva a nyomatékot biztosító trendnek, fél hanggal feljebb szólal meg a „You are my Angel, for my life….” kezdetű „főtéma”.

A tetszésem mértékét talán jól mutatja, hogy nem csak a csengőhangommá vált ez a szám, hanem egy CD-re is kiírtuk – huszonkétszer egymás után….:-)


Köszönöm Tamás, ez a szám véleményem szerint sokaknak ad erőt, nyújt meghatározó élményt! Nekem mindenképpen!

1 megjegyzés:

  1. Még a blog elolvasása előtt beállítottam csengőhangomnak...:-)

    VálaszTörlés